دانشجویان پزشکی شهید بهشتی

دانشجویان پزشکی شهید بهشتی
 
پيوندهای روزانه

بخش جراحی-بیمارستان مدرس

 

کلیات: برای این بخش جراحی، کل افراد به چهار گروه تقسیم می شوند. گروه بندی دست خودتون هست. بعدش هم باید تخت های بخش و ICU رو بین خودتون تقسیم کنید و شرح حال بگیرید. برنامه ی بخش به این صورت هست که ساعت شش و نیم ویزیت بخش شروع میشه(که برای ما اجباری نبود)، ساعت هفت و نیم تا هشت مورنینگ و از ساعت هشت تا دوازده طبق گروه های تقسیم شده به برنامه ی آموزشی در بخش، اورژانس، درماتنگاه یا اتاق عمل دارید. کلاس های تئوری هم از ساعت یک شروع میشن. بعضی از کلاس ها فیلم روش های عملی مورد نیاز در جراحی هستند. در برنامه های آموزشی بخش هر گروه یک هفته در یک قسمت می مونه و هفته ی بعد میره یک قسمت دیگه. به خاطر همین هر گروه هر قسمت رو در کل دوره دوبار میره.

فارماکولوژی: فارماکولوژی به صورت دو جلسه در بعدازظهرها توسط دکتر جوهرچی برگزار میشه و پیرامون مباحث بیهوشی بحث میشه. مطالب عملی و خوبی داره که دقیقا توی اتاق عمل می بینید. امتحان ما، انتهای جلسه ی دوم به صورت شفاهی برگزار شد.

 

رادیولوژی: دو جلسه و با حضور دکتر فقیهی برگزار میشه. بسیار کاربردی است واگر تا قبل از کلاس توی بخش و مورنینگ ها فعال بوده باشید، حالت مرور و دسته بندی براتون داره. امتحان به صورت تستی و از اسلایدهای استاد و خیلی آسون برگزار شد.

 

پاتولوژی: در دو یا سه جلسه توسط دکتر کاظمی نژاد برگزار میشه و پیرامون بدخیمی های دستگاه گوارش و تومورهای تیروئید یا پستان (به انتخاب خودتون) بحث میشه. منبع امتحانی هم کتاب رابینز می باشد.

 

 

 

اساتید:

 

 

اساتید بخش آقای دکتر جواهرزاده، آقای دکتر صمصامی، آقای دکتر ثابت، خانم دکتر ابراهیمی، خانم دکتر رحمدل، آقای دکتر الیاسیان، آقای دکتر ملک پور و استاد سعیدی هستند.

دکتر جواهرزاده فوق تخصص توراکس و رییس بخش جراحی بیمارستان مدرس هستند. استادی بسیار عالی که اصول برخورد اولیه با بیماری های مرتبط با قفسه سینه که باید توسط پزشک عمومی انجام بشه رو یاد می دهند. بغیر از بخش در بقیه ی مکان ها، می تونید ازشون استفاده کنید. البته به دلیل مشغله ی زیاد کاری، خیلی در دسترس نیستند.

دکتر صمصامی: جراح عمومی و از اساتید جوان این بخش هستند. بسیار علاقه به آموزش دارند و هر سوالی که ازشون می پرسید رو کامل و جامع بهتون جواب میدن. نحوه ی برخورد با بیمار و گرفتن شرح حال رو حتما از ایشون یاد بگیرید. به طور کلی در هر جایی که دکتر صمصامی وجود داشت، نباید اجازه بدید بیکار باشند!!

دکتر ثابت: جراح عمومی و از اساتیدی هستند که در سایر نقاط کشور هم کار کرده اند. پرسپتور بخش ما هم خود ایشون بودند و انصافا زحمت زیادی برای برگزاری تمام برنامه های آموزشی بخش کشیدند. تاکید خود ایشون بیشتر بر اورژانس های جراحی و همچنین بیماران سرپایی است. مثل دکتر صمصامی علاقه زیادی به آموزش دارند و سعی می کنند شما رو به طور اصولی و علمی درگیر کارها کنند و نه اینکه صرفا یک تکنسین باشید.

دکتر ابراهیمی: فلوشیپ لاپاراسکوپی هستند و در دوره های قبلی ایشون پرسپتور بودند. آموزش ایشون در کلاس های تئوری خوب هست ولی در درمانگاه و بخش به اون اندازه نیست. بیشتر بیماران ایشون رو خانم ها و به ویژه با مشکلات توده های پستان تشکیل می دهند.

دکتر رحمدل: فوق تخصص توراکس هستند. در کلاس ها به صورت نامنظم حضور پیدا می کنند و کلا علاقه ی چندانی به آموزش ندارند!!

دکتر الیاسیان: از اساتید بازنشسته ی بخش هستند که هنوز در درمانگاه حضور دارند. یک کلاس شکم حاد رو هم ایشون تدریس می کنند. خیلی سیستماتیک و کامل عمل می کنند.

دکتر ملک پور: فوق تخصص جراحی عروق و از اساتید درمانی بخش هستند. کلاس های تئوری شون نسبتا ساده است ولی راند و درمانگاه خوبی دارند. به سوالات دانشجوها هم به خوبی پاسخ می دهند ولی انتظار دارند یک حداقل هایی رو در مورد سوالتون بدونید!

دکتر سعیدی: از اساتید بسیار قدیمی و پایه گذاران جراحی در ایران هستند. فوق تخصص توراکس و جراحی اطفال دارند و بعضی روزها میان و براتون راند برگزار می کنند. مطالبی که میگن نسبتا ساده و بعضا بسیار متفاوت با چیزهایی است که در رفرانس ها می خونید. روزهای پنجشنبه هم گراند راند برگزار می کنند.

برنامه های آموزشی

مورنینگ: هر روز بغیر از پنجشنبه ها با حضور یکی از اساتید برگزار میشه. چون تعداد مریض و رزیدنت ها کم هست، بیشتر روی صحبت با دانشجوهاست و ممکنه به طور ناگاهانی از شما بخوان تا مریضتون رو معرفی کنید.

بخش: هر روز با حضور یکی از اساتید در بخش راند برگزار میشه. گروهی که باید اورژانس باشند هم در راند بخش شرکت می کنند. برای راند بخش هم طبیعتا باید مریضتون رو بشناسید.

اتاق عمل: هر روز اتاق عمل فعال هست و دوشنبه ها هم روز اتاق عمل بیماران سرپایی است. بیشترین آموزش هم در اتاق عمل های سرپایی وجود داره که اگر ببینند کارتون خوب هست، کل عمل رو به شما میدن انجام بدین. در تمامی عمل ها یکی از استاژرها میتونه دست بشوره و گان بپوشه تا حضور فعالی سر عمل داشته باشه. بخیه آخر عمل رو هم به دانشجوها میدن. اگر علاقه دارید می تونید بعدازظهر ها که عمل های اورژانس انجام میشه برید اتاق عمل.

درمانگاه: مثل همه ی درمانگاه های آموزشی، بیمار ابتدا توسط رزیدنت و استاژر ویزیت میشه و بعد اتند محترم هر بیمار رو ویزیت میکنه. بعدازظهر ها هم اساتید درمانگاه دارند که می تونید شرکت کنید. درمانگاه بعدازظهر دکتر ابراهیمی تعداد زیادی بیمار داره.

اورژانس: روزی شاید بیش از پنج-شش نفر مراجعه کننده نداشته باشه، ولی بیمارهاش معمولا بیمارانی هستند که باید ما بعنوان پزشک عمومی بلد باشیم براشون چه اقداماتی انجام بدیم.

پنجشنبه: پنج شنبه ها روز آموزشی بخش به حساب میاد و اتاق عمل تعطیل هست. برنامه های آموزشی شامل برگزاری کنفرانس مورتالیتی، ژورنال کلاب و گراند راند می باشد. شرکت در برنامه های پنجشنبه برای ما الزامی نبود.

اسکیل لب: اسکیل لب ما توسط پرسپتور خودمون برگزار شد . شاما مباحث اصول بخیه زدن و گذاشتن Chest tube هست.

مهارت های عملی گذاشتن Chest tube، سونداژ، گذاشتن لوله ی معده، پانسمان کردن زخم و... رو بسته به علاقه خودتون می تونید در بخش یاد بگیرید.

 

 

 

طیف بیماران بخش برای آموزش مناسب هست. اکثر بیماران با مشکلات گوارشی مراجعه می کنند. به اندازه کافی هم از موارد اورژانس در بخش می بینید. بیماری های قفسه سینه، پستان، بیماری های عروقی و تیرویید نیز در بخش وجود دارند.

 

 

 

 

این پستو جناب آقای علی مازاراتابکی زحمت کشیدند برامون فرستادن که واقعا عالی بود و دسته بندی جالب و خوبی داشت.

تشکر فراوان از ایشون


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:بخش جراحی,بیمارستان مدرس, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط کمیته دانشجویی EDC شهید بهشتی برای اطلاع رسانی فعالیت های کمیته، معرفی دوره های مختلف برنامه آموزشی، نقاط قوت و ضعف آنها و به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشجویان ایجاد شده است. یادتون باشه که پویا بودن این وبلاگ وابستگی زیادی به نظرات شما دارد. برای دسترسی سریع به مطالب از قسمت موضوعات استفاده کنید. برای همکاری بیشتر به ما ایمیل بزنید. (پروفایل مدیر وبلاگ)
موضوعات وب
امکانات وب
فروش بک لینک طراحی سایت

mouse code

كد ماوس